De juiste locaties voor onze winkels
Een nieuwe strategische koers kan leiden tot vraag naar nieuwe panden. Toen SNS in 2009 in tegenstelling tot andere banken besloot ook fysiek dichtbij de klant te willen zijn, gingen we op zoek naar compacte lokale winkels op centraal gelegen locaties. Nog steeds wordt er in bepaalde gebieden gezocht naar interessante locaties voor uitbreiding of relocatie van bestaande winkels, bijvoorbeeld als een winkel uit zijn jasje is gegroeid. Daar waar het franchisewinkels betreft, doen we dit natuurlijk samen met de franchisenemers. Ook helpen we de franchisenemer met de huuronderhandeling. Als een franchisenemer start met een winkel zorgen we ervoor dat alles tiptop in orde is. Franchisenemers starten bij ons altijd in een nette winkel die voldoet aan de eisen die SNS stelt aan de look & feel. En ook hierin kan in de loop van de tijd het nodige veranderen.
De winkelinrichting volgt de ontwikkelingen
Strategische keuzes kunnen ook leiden tot aanpassingen in de winkelinrichting. Daarom volgen we de ontwikkelingen binnen SNS op de voet. Een voorbeeld is de verschuiving van de centrale telefoonafhandeling naar de klantteams in de winkels. Daar komt bij dat we voorheen veel moeite hebben gedaan om onze klanten naar onze internetomgeving te leiden en onze adviseurs vooral afspraken lieten maken bij de klant thuis.
Een nieuw concept
In de nieuwe winkelinrichting wordt de balie vervangen door een ontvangstplek. De klant en de adviseurs kunnen hier op gelijkwaardig niveau samenzitten. Comfortabel zitten leidt ertoe dat de klant gemiddeld langer in de winkel blijft en er dus meer tijd is voor een goed gesprek waarin we zijn of haar raakvlakken met onze dienstverlening kunnen ontdekken.

Samen met de franchisenemers
In de loop van de tijd zullen we alle winkels omzetten naar het nieuwe concept. Hoewel we een harde franchiseformule zijn, heeft de franchisenemer op bepaalde aspecten natuurlijk wel inspraak. Bijvoorbeeld de aanwezigheid van een klantterminal waarop de klant kan Internetbankieren, het aantal spreekkamers of de mate van privacy. Vooral in dorpen met een hoog ‘ons kent ons’ gehalte speelt dit een grotere rol. Ondertussen kunnen de franchisenemers natuurlijk bij ons terecht met vragen over hun huidige winkelinrichting. We bezoeken de winkels ook regelmatig om te horen of er nog wensen zijn en om te kijken hoe de inrichting die we leveren past bij de locatie. Heb je vragen over het concept of is er iets beschadigd in je winkel? Neem dan contact op met onze servicedesk! We ontzorgen waar we kunnen ontzorgen!
Manager Facilitair Bedrijf Retail
de Volksbank
Wil jij ook een eigen winkel
onder de vertrouwde naam van SNS?
Ontdek of jij jezelf herkent in ons profiel en verken de beschikbare franchisegebieden. Wil je meer informatie over de franchiseformule van SNS of wil je kennismaken met een franchisenemer uit de praktijk? We organiseren graag een of meer bedrijfsbezoeken in jouw regio met een franchisenemer van SNS.