Wat drijft jou om je op financiële weerbaarheid te richten?
“Wij willen graag mensen en collega’s helpen. Ik hoef er niet rijk van te worden. Al bij de start van mijn franchise avontuur is mijn visie: om te kunnen oogsten, moet je eerst zaaien. Daar selecteer ik ook mijn mensen op. Elke afspraak om mensen te helpen is een kans. Als het op korte termijn niet loont, dan is mijn overtuiging dat het op langere termijn zich altijd terugbetaalt. Als je in relaties durft te investeren, dan blijven klanten vanuit het netwerk dat je hebt opgebouwd terugkomen. In het begin is het wel eens spannend geweest. De schoorsteen moet toch roken. Uiteindelijk heeft dat goed uitgepakt.”
Wat betekent het voor jou persoonlijk?
Hoe pak je het in de praktijk aan?
“We zijn in gesprek gegaan met een plaatselijke stichting die via ons meer bekendheid wilde voor hun ‘schuldhulpmaatjes’. Wij hadden zelf ook de ervaring dat mensen met betalingsproblemen daar niet snel voor uitkomen, maar ook niet weten waar ze ermee naar toe kunnen. Al snel werd duidelijk dat klantadviseurs heel goed een hulpmaatje zouden kunnen worden. Dit hebben we bij SNS voorgelegd en daar werd positief op gereageerd. Met enige vertraging door het coronavirus krijgen onze klantadviseurs gelegenheid om een opleiding te volgen en kunnen ze daarna één dagdeel per week als hulpmaatje voor niet SNS-klanten aan de slag. Dit in de hoop dat we het bij succes binnen SNS kunnen introduceren. Als we klanten met problemen aan de voorkant kunnen helpen, dan is mijn overtuiging dat we de klanten ook beter, sneller en goedkoper kunnen helpen.”
Heb je een succesverhaal dat je zou willen delen?
“Samen met het hulpteam Hypotheken hebben we al diverse keren het verschil voor de klant mogen maken. Vorig jaar was een echtpaar in problemen geraakt. Ze wilden een faillissement voorkomen en alles netjes alles afwikkelen. Ze hadden slapeloze nachten, want dat lukte hen zelf niet. In samenwerking met mijn collega Olav Kranendonk hebben we de hele schuldsituatie in beeld gebracht en zijn we tot een oplossing gekomen die in geen enkel acceptatiehokje paste, maar wel het beste was voor de klant, schuldeisers en uiteindelijk ook voor SNS. De dankbare tranen van klanten toen het uiteindelijk rond was, zijn onbetaalbaar.”
Wat zou je je collega’s willen aanraden?
“Ik wil pleiten voor een ruimere eigen bevoegdheid, net zoals we nu ook met klachten hebben. Een win-win-winsituatie; meer snelheid voor de klant, positieve bijdrage voor onze collega’s en onnodige kosten besparen voor de Volksbank. Wie wil hier ook voor gaan?”

SNS Winkels Vriezenveen, Nijverdal en Raalte
Wil jij ook een eigen winkel
onder de vertrouwde naam van SNS?
Ontdek of jij jezelf herkent in ons profiel en verken de beschikbare franchisegebieden. Wil je meer informatie over de franchiseformule van SNS of wil je kennismaken met een franchisenemer uit de praktijk? We organiseren graag een of meer bedrijfsbezoeken in jouw regio met een franchisenemer van SNS.