Dichterbij
Nu sta ik weer veel dichterbij de klanten en ook bij mijn gezin. Want ik woon in mijn klantgebied, dus door de kortere reisafstand heb ik tijd om mijn jonge kinderen naar school te brengen en ’s avonds gezellig mee te eten. Ook mijn vrouw is blij dat ik deze stap heb gezet. Ze voelt de energie. Volgend jaar ga ik in de buurt van Driebergen een nieuwe winkel openen. Een nieuwe uitdaging, waar ik ook enorm veel zin in heb.
Het beste van twee werelden
In de jaren voorafgaand aan mijn overstap naar de franchiseorganisatie was ik binnen SNS in managementfuncties verantwoordelijk voor het aansturen van verschillende teams met circa 35 medewerkers. Hoewel het wenselijk was ook zelf een rol te blijven spelen in het adviseren van klanten, leerde de praktijk dat het daar meestal niet van kwam. Dat vond ik jammer, want ik miste het klantcontact. Nu heb ik het beste van twee werelden. Ik kan mijn leidinggevende taken nu perfect combineren met de rol van financieel adviseur.
Best spannend!
Natuurlijk was het best spannend om als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan. Daarom heb ik met verschillende franchisenemers gesproken om een goed beeld te krijgen van wat me te wachten stond. Bijvoorbeeld hoe je omgaat met personele zaken, waar je een goede accountant vindt en wat de rol de van de franchisevereniging is. Daarna ben ik begonnen met het schrijven van een businessplan en het maken van een rekenmodel. SNS heeft me hierbij ondersteund. Tot dan toe is het allemaal denkwerk. En papier is geduldig.
Het verhaal
Wat mij bijzonder aanspreekt aan SNS is de persoonlijke aanpak. Dit gaat veel verder dan alleen maar een naam te hebben van een ‘eigen adviseur bij een bank’. SNS gaat verder en zoekt echt naar de menselijke maat. Het verhaal achter de klantvraag speelt hierin een grote rol. Waar nodig kunnen we zelfs maatwerk bieden om knellende financiële problemen in de persoonlijke situatie van de klant op te lossen. Dan kijken we bij een hypotheekaanvraag bijvoorbeeld niet alleen naar de standaardgegevens als inkomen en dienstverband, maar kunnen we samen met de klant een analyse maken van de volledige maandlasten in de oude en nieuwe situatie. Zo kunnen we soms toch die hypotheek verstrekken die anders niet verstrekt kon worden. Het voelt heel goed om op die wijze je toegevoegde waarde als bank en adviseur te tonen. Dat geeft energie!
Energie
De energie die ik uit mijn werk haal, zie ik terug in alles wat ik doe. Zowel thuis, op het werk en bij de klanten. Ik geloof echt dat het voelbaar is. Dat zie ik ook terug in de conversie en dat geeft nog meer energie! Tot nu toe heb ik verder ook weinig tegenslagen gehad en ik zie in mijn omgeving dat er nog steeds veel vertrouwen is in de woningmarkt.
Sparren en inspraak
Ik onderhoud de contacten met mijn collega’s goed. Ik spreek regelmatig mijn collega’s van vroeger en andere franchisenemers. Het is handig om af en toe te sparren. Je hoeft niet altijd zelf het wiel uit te vinden. Ook merk ik dat de mensen van het ondersteunende team op het hoofdkantoor echt luisteren. Hoewel we werken in een ‘harde franchiseformule’ heb je wel inspraak. Bijvoorbeeld over de zichtbaarheid van de winkel. Door een overkapping voor mijn winkel was de zaak niet goed zichtbaar vanaf de overkant van de straat. Vooral als het donker was. SNS heeft hiervoor speciaal een neonverlichting gemaakt. Die ‘persoonlijke aanpak’ vind ik grote klasse!

SNS Winkel Zeist
Wil jij ook een eigen winkel
onder de vertrouwde naam van SNS?
Ontdek of jij jezelf herkent in ons profiel en verken de beschikbare franchisegebieden. Wil je meer informatie over de franchiseformule van SNS of wil je kennismaken met een franchisenemer uit de praktijk? We organiseren graag een of meer bedrijfsbezoeken in jouw regio met een franchisenemer van SNS.