Bekendheid SNS (Franchise)
De naam SNS kende iedereen en ook de producten die we aanbieden waren bekend. Dat wij nu een onderdeel van de Volksbank zijn was nog niet duidelijk. Heel leuk om te zien dat franchise zelf onbekend is, maar dat als er vergelijkingen worden gemaakt met andere retailbedrijven het wat concreter wordt. Ze vonden het normaal dat bedrijven met lokale franchisenemers werken en dat dat ook goed kan zijn voor het bedrijf zelf.
De onderzoeksvraag
Samen met de begeleider van de groep heb ik met de, overigens zeer nette en rustige, leerlingen een drietal vragen geformuleerd waar zij mee aan de slag gaan.
- Wie zijn de huidige en toekomstige concurrenten van de bank?
- Wat betekent een bank voor jullie?
- hoe ziet de bank van de toekomst eruit?
Met deze vraag gaan ze klassikaal aan de slag. Ze gaan brainstormen, mindmappen en laten zich absoluut niet tegenhouden door dagelijkse problemen of andere zaken. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de presentatie die over enkele weken wordt gegeven.
De waarde van persoonlijk contact
Het bezoek was erg interactief- ook kritische vragen kwamen aan bod. Wat mij opviel was dat de leerlingen aangaven het persoonlijke contact niet helemaal uit te sluiten en dat het erg fijn is om echt contact met iemand te hebben. Wat dat betreft sluit SNS goed aan bij de huidige wensen van de klant: veel zelf doen, gemak van diensten en producten, laagdrempelige winkels en persoonlijk contact.

SNS Winkels Leidsche Rijn, Maarssen en Breukelen, Utrecht stad
Wil jij ook een eigen winkel
onder de vertrouwde naam van SNS?
Ontdek of jij jezelf herkent in ons profiel en verken de beschikbare franchisegebieden. Wil je meer informatie over de franchiseformule van SNS of wil je kennismaken met een franchisenemer uit de praktijk? We organiseren graag een of meer bedrijfsbezoeken in jouw regio met een franchisenemer van SNS.