Dat verliep moeizaam en ik was niet echt te spreken over de kwaliteit. De tandarts gaf echter aan dat bepaalde processen nu eenmaal zo lopen en dat ik nog even moest wennen aan het resultaat. Wat pijn of overgevoeligheid zou normaal zijn. En als de tandarts dat zegt, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken?
Het is toch overal hetzelfde
Een tandarts is een tandarts, toch? Alle tandartsen zijn hetzelfde, dacht ik. Waar kan een tandarts zich in onderscheiden? Vanzelfsprekend praatte ik met familie en vrienden over mijn tandarts. Zeker omdat het niet beviel. En dan hoorde ik over de tandarts van anderen, die dezelfde behandeling hadden gekregen, heel andere verhalen. Positieve verhalen. Schijnbaar houden andere tandartsen er verschillende ideeën en methodes op na. Daarna heeft het nog maanden geduurd voordat ik overgestapt was naar een nieuwe tandarts.
Toch overgestapt
En daar lag ik dan vorige week. In de stoel. Het blijft een tandarts, dus ik zat er niet voor mijn plezier. Maar wat een verschil in aanpak. Mijn nieuwe tandarts gebruikt andere apparatuur. Een afspraak is op veel kortere termijn mogelijk. De behandeling is in één bezoek klaar in plaats van drie. De communicatie verloopt veel prettiger. En het belangrijkste… De kwaliteit van het werk is beter. En de kosten zijn gewoon gelijk. Aangenaam verrast dus! Toen betrapte ik mijzelf op de vraag; “Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?”
Het verschil maken
Op een donderdagavond had ik met twee klanten een eindgesprek over hun hypotheek en pensioenvoorzieningen. Dit gesprek was het resultaat van weken werken om hun financiële doelstellingen optimaal gerealiseerd te krijgen. Weken waarin ik intensief contact had met de klant, want van alle partijen was inspanning nodig. Zeker bij een pittig dossier als dat van hen. Aan het eind van het gesprek zei de vrouw dat ze bijna niet kon geloven dat het toch allemaal gelukt was. Vooral omdat hun vorige adviseur niet in staat was geweest dit op een goede manier op te lossen. Dat kwam mij dus bekend voor. Dienstverleners en instanties die ogenschijnlijk allemaal hetzelfde doen, kunnen heel veel verschillen. Als franchisenemer van SNS streef ik er naar om elke dag het verschil te maken.

SNS Winkel Lisse
Wil jij ook een eigen winkel
onder de vertrouwde naam van SNS?
Ontdek of jij jezelf herkent in ons profiel en verken de beschikbare franchisegebieden. Wil je meer informatie over de franchiseformule van SNS of wil je kennismaken met een franchisenemer uit de praktijk? We organiseren graag een of meer bedrijfsbezoeken in jouw regio met een franchisenemer van SNS.