Het begin was wel even wennen en ook niet altijd even makkelijk. Er kwam ontzettend veel op mij af. Zo moest ik een geschikt pand vinden, want SNS zat nog niet in Leidsche Rijn of Vleuten, het huurcontract tekenen, personeel zoeken en aannemen en natuurlijk ook nog klanten helpen en de portefeuille proberen uit te breiden.
Een dynamische onderneming
Inmiddels is geen dag hetzelfde gebleken. Het team staat en we zijn lekker op elkaar ingespeeld. Ik heb weinig verloop en probeer zowel in de klant, maar ook in het personeel, voor de lange termijn te investeren. De markt verandert, onze klant krijgt andere wensen en behoeften en ook SNS verandert. Het is mijn taak om hier samen met mijn mensen goed op in te spelen. Hierin zit zeker de extra dimensie die ik zocht. Een leuk voorbeeld is de zomerperiode. Die is doorgaans rustig: minder aanloop en minder huizen die van eigenaar wisselen. Dus mijn teamleden, die kinderen hebben of op andere wijze aan schoolvakanties zijn gekoppeld, nemen deze periode vrij. Alleen bleef de rust afgelopen zomer uit….
Huizen bleven maar gekocht en verkocht worden en SNS bleef continu in de picture bij potentiële klanten. Dat betekende dus flink doorwerken en snel schakelen. Ook bij de back- en midoffice vertaalde dit zich in langere doorlooptijden. Ook dit verhoogde de druk op voorkant, want de situatie vroeg om meer communicatie met de klant. Toch kijk ik nu terug op een leuke en enerverende tijd, die vooral ook leerzaam was.
Groeiambitie SNS
In de hele organisatie van SNS is goed terug te zien dat zulke ‘stormen’ ook positieve veranderingen met zich meebrengen. Iedereen probeert er beter uit te komen en te kijken wat er nog beter kan. We hebben hier lokaal op ingespeeld door bepaalde processen nog beter in te richten en nog korter op de bal te spelen in de communicatie met de klant. Uiteindelijk is dat het belangrijkste. Het draait om de klant. Als het goed gaat, dan vertaalt zich dat in meer klanten die ons aanbevelen bij anderen. En, misschien nog belangrijker, klanten die blijven.
Ik vind het altijd een kick als klanten die ik 5 of 6 jaar geleden heb geadviseerd, mij opnieuw bellen als er wat veranderd is in hun situatie of als er nieuwe wensen zijn. Meestal is de eerste vraag: “Zit je er nog?” Jazeker, ik werk er nog steeds en dat zal ook nog wel even zo blijven.
We hebben nog een hoop te doen. Gezien de groeiambitie die SNS heeft, verwacht ik dat ook de komende tijd geen dag hetzelfde zal zijn. De tijd zal voorbij vliegen.

SNS Winkels Leidsche Rijn, Maarssen en Breukelen, Utrecht stad
Wil jij ook een eigen winkel
onder de vertrouwde naam van SNS?
Ontdek of jij jezelf herkent in ons profiel en verken de beschikbare franchisegebieden. Wil je meer informatie over de franchiseformule van SNS of wil je kennismaken met een franchisenemer uit de praktijk? We organiseren graag een of meer bedrijfsbezoeken in jouw regio met een franchisenemer van SNS.